Το ένα έχει φυσαλίδες, το άλλο όχι. Όμως όταν μιλάμε για ενυδάτωση, είναι πραγματικά ισοδύναμα;Το φυσικό νερό συχνά θεωρείται από πολλούς άγευστο και βαρετό. Έτσι, καταλήγει να αντιμετωπίζεται ως ένα καθαρά λειτουργικό ρόφημα, ενώ το ανθρακούχο κερδίζει έδαφος χάρη στη δροσερή και πιο έντονη γεύση του. Πέρα όμως από τις προσωπικές προτιμήσεις, ποιο από τα δύο ενυδατώνει καλύτερα;
Παρόμοια ενυδάτωση
Αν και μέρος της καθημερινής μας ενυδάτωσης προέρχεται από τις τροφές, ιδιαίτερα τα φρούτα και τα λαχανικά, αυτό δεν είναι αρκετό από μόνο του. Γι’ αυτό η Γαλλική Υπηρεσία για την Ασφάλεια Τροφίμων, Περιβάλλοντος και Εργασίας (ANSES) συνιστά την κατανάλωση τουλάχιστον 1,5 έως 2 λίτρων νερού την ημέρα, ακόμη και πριν εμφανιστεί το αίσθημα της δίψας.

Όσο για το ερώτημα αν πρέπει να επιλέγουμε φυσικό ή ανθρακούχο νερό για σωστή ενυδάτωση, η απάντηση είναι καθησυχαστική για τους φίλους των φυσαλίδων, από πλευράς ενυδάτωσης δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά. Και τα δύο αποτελούνται κυρίως από νερό και επομένως ενυδατώνουν αποτελεσματικά τον οργανισμό. Το διοξείδιο του άνθρακα που προστίθεται στο ανθρακούχο νερό δεν επηρεάζει την ικανότητά του να ενυδατώνει.
Μια διαφορετική αίσθηση κορεσμού
Παρόλο που και τα δύο είδη νερού προσφέρουν την ίδια ενυδάτωση, η αίσθηση της δίψας μπορεί να διαφέρει. Το ανθρακούχο νερό, χάρη στη χαρακτηριστική αίσθηση που αφήνει στον ουρανίσκο, δημιουργεί ένα άμεσο αίσθημα δροσιάς. Για πολλούς φαίνεται πιο «ξεδιψαστικό», ειδικά όταν καταναλώνεται παγωμένο.
«Το ανθρακούχο νερό συνιστάται σε άτομα με δυσκολίες στην κατάποση, επειδή οι φυσαλίδες βοηθούν στην καλύτερη αντίληψη της διαδικασίας κατάποσης. Λειτουργεί ως αισθητηριακό ερέθισμα», εξηγεί η διαιτολόγος-διατροφολόγος Ελέν Λεφλαίβ στην εφημερίδα Ouest-France.

Ωστόσο, αυτή η ίδια αίσθηση μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη της δίψας. Οι φυσαλίδες δημιουργούν την εντύπωση ότι έχουμε πιει περισσότερο νερό απ’ όσο πραγματικά έχουμε καταναλώσει. Έτσι, το ανθρακούχο νερό μπορεί να δώσει την ψευδαίσθηση ότι η δίψα έχει σβήσει γρηγορότερα, με αποτέλεσμα να πίνουμε λιγότερο και τελικά να ενυδατωνόμαστε λιγότερο.
Το ανθρακούχο νερό ενυδατώνει τον οργανισμό εξίσου αποτελεσματικά με το φυσικό νερό. Ωστόσο, λόγω της αίσθησης πληρότητας και δροσιάς που προσφέρει, μπορεί να μας κάνει να πιστεύουμε ότι δεν χρειαζόμαστε άλλο νερό. Για βέλτιστη ενυδάτωση, καλό είναι να μην βασιζόμαστε μόνο στο αίσθημα κορεσμού, αλλά να φροντίζουμε να πίνουμε νερό τακτικά μέσα στη μέρα, είτε είναι ανθρακούχο είτε όχι.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Self-massage: Η τεχνική που μπορείτε να δοκιμάσετε για να μειώσετε άμεσα το φούσκωμα
Χυμός λεμονιού και νερό καρύδας: Το anti-stress ρόφημα που κατακτά τα social media