Το logomania ανήκει στο παρελθόν και το lazy luxury είναι εδώ (ναι, έχουμε κάνει ένα βήμα πέρα από το quiet luxury). Το «less is more» δεν ισχύει μόνο για τις ντουλάπες μας αλλά και για το δέρμα μας. Η skincare ρουτίνα με 10 βήματα, ή για κάποιους ακόμη και 22 (ωχ!), που συχνά οδηγούσε σε αντιδραστικό αντί για «γυαλιστερό» δέρμα, έχει φύγει. Σκέψου το σαν μια capsule wardrobe, αλλά για προϊόντα ομορφιάς.
Αυτό που κάποτε θεωρούσαμε πράξη αυτοφροντίδας, ένα χαλαρωτικό, αναζωογονητικό τελετουργικό στο τέλος της ημέρας ή μια μάσκα προσώπου ενώ διαβάζαμε το αγαπημένο μας βιβλίο στο κρεβάτι, έχει πια γίνει μια κουραστική διαδικασία. Ποιος περιμένει πια να μπει στα 30 για να χρησιμοποιήσει ρετινόλη; Τα tweens στο Instagram έχουν ήδη αντιγηραντικές ρουτίνες. Γυναίκες στα 70 (και παραπάνω) κάνουν makeover. Με λίγα λόγια, το 2025 έχουμε φτάσει στο peak product fatigue. Από τις υπερβολικές καθημερινές ρουτίνες και τα shelfies, περνάμε τώρα στην άνοδο του skinimalism. Κάποιοι θα έλεγαν ότι οι παραδοσιακές πρακτικές ομορφιάς πάντα βασίζονταν στην απλή συνειδητή φροντίδα, αλλά σήμερα μιλάμε για ένα νέο πολιτισμικό reset. Καλωσήρθες στην εποχή του beauty burnout, όπου το ασταμάτητο κυνήγι της τελειότητας έχει αφήσει τις γυναίκες εξουθενωμένες στο σώμα, το μυαλό και… τον τραπεζικό λογαριασμό.
Mindful κατανάλωση: η απάντηση στην υπερβολή
Από αυτό το beauty burnout προέκυψε ένα νέο κίνημα: η συνειδητή κατανάλωση. Μιλάμε για προσεκτικά απλοποιημένες ρουτίνες ομορφιάς που μας επιτρέπουν να πατήσουμε παύση σε αυτή την υπερδιέγερση. Κάτι τόσο απλό όσο ένα cleanse-tone-moisturise σηματοδοτεί την επιστροφή του skinimalism. Πολλοί δερματολόγοι αναφέρουν αύξηση σε περιστατικά με ευαίσθητο δέρμα και φθαρμένο skin barrier, παράδοξα, όχι λόγω παραμέλησης αλλά υπερβολής. Το more is more δεν ισχύει εδώ: η υπερφόρτωση συχνά οδηγεί σε κοκκινίλες, ερεθισμούς και σπυράκια.
Το να είμαστε επιλεκτικοί στις αγορές μας δεν είναι απλώς απόλαυση, είναι πρόθεση. Η «πλούσια» φροντίδα δέρματος σήμερα σημαίνει καινοτομία και εστίαση, όχι υπερβολή. Η χρήση λιγότερων προϊόντων που όμως κάνουν διπλή δουλειά είναι πιο βιώσιμη για το περιβάλλον, ενώ απαιτεί και λιγότερο κόπο. Μετά τα τελευταία πέντε χρόνια, έχοντας βγει από την εποχή της COVID-19, ζητάμε πιο lazy φροντίδα από ποτέ. Με τα υβριδικά γραφεία και τα Zoom meetings με πιτζάμες, ποιος έχει όρεξη να απλώνει full-face foundation για τρεις μέρες τη βδομάδα; Θέλουμε λιγότερο κόπο, κάθε μέρα.
Luxury, αλλά με ουσία
Η μεγάλη διαφορά σήμερα είναι η έρευνα πίσω από τα προϊόντα. Ο συνδυασμός πολλών δραστικών συστατικών σε ένα μόνο προϊόν δημιουργεί συνέργειες και πιο ισχυρά αποτελέσματα. Για τον καταναλωτή του 2025, το luxury σημαίνει να επενδύεις σε ένα high-performing προϊόν αντί για τρία-τέσσερα μέτρια. Είναι έξυπνο, εξοικονομεί χρόνο, μειώνει το clutter και μας φέρνει πιο κοντά σε aspirational brands.
Σύμφωνα με μια αναφορά της McKinsey το 2024 (σε συνεργασία με το Business of Fashion), οι παγκόσμιες λιανικές πωλήσεις στον χώρο της ομορφιάς αυξήθηκαν κατά 10% από το 2022, κυρίως λόγω αυξήσεων στις τιμές και όχι στον όγκο.
Αυτό δείχνει ότι δεν μιλάμε για μια «φούσκα», αλλά για μια συνειδητή στροφή: οι καταναλωτές είναι πλέον ενημερωμένοι, ingredient-conscious και περισσότερο εκτεθειμένοι σε δερματολογικές συμβουλές. Το skinimalism δεν σημαίνει one-size-fits-all. Κάποια δέρματα χρειάζονται πιο στοχευμένη, πολυσταδιακή φροντίδα. Το κλειδί, όμως, είναι η πρόθεση: χρησιμοποιούμε προϊόντα επειδή τα χρειάζεται το δέρμα μας, όχι επειδή το λέει το trend.
Το lazy luxe και το skinimalism λοιπόν δεν είναι απλώς μια μόδα. Είναι μια πιο έξυπνη, βιώσιμη και ξεκούραστη προσέγγιση που αφήνει πίσω την υπερβολή.