Στην Ιταλία ξέσπασε σάλος μετά την απόφαση του 32χρονου καθολικού ιερέα Αλμπέρτο Ραβανιάνι από το Μιλάνο να συμμετάσχει σε διαφήμιση για συμπληρώματα διατροφής, θέμα που προβλήθηκε και στην εκπομπή «Το ’Χουμε» του ΣΚΑΪ.
Ο νεαρός ιερέας, γνωστός για τη δυναμική του παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα και με περισσότερους από 272.000 ακόλουθους στο Instagram, εμφανίστηκε σε βίντεο να μιλά για τα προϊόντα γνωστής εταιρείας.
Με χαρακτηριστική ατάκα «η προσευχή δεν αρκεί, μικρά μου, γι’ αυτό: Bond Supplements», ο Ραβανιάνι τόνισε ότι η φροντίδα της υγείας είναι πράξη αυτοσεβασμού, ενώ στη λεζάντα σημείωσε πως τα σκευάσματα «δε με κάνουν Σούπερμαν ή Ιησού Χριστό, αλλά με κρατούν στην καλύτερη εκδοχή του εαυτού μου».
Οι αντιδράσεις των πιστών
Η επιλογή του ιερέα δεν έμεινε αναπάντητη. Πολλοί πιστοί θεώρησαν ότι ένας άνθρωπος της Εκκλησίας δε θα έπρεπε να αφιερώνει χρόνο σε εμπορικές συνεργασίες και προσωπική προβολή.
Κάποιοι μίλησαν για «υπέρβαση ορίων», ενώ άλλοι του ζήτησαν να επιστρέψει στις παραδοσιακές πρακτικές και να αφοσιωθεί αποκλειστικά στη φροντίδα των ψυχών. Δεν έλειψαν και οι πιο σκληρές κριτικές, που τον κατηγόρησαν για ναρκισσισμό και για τον κίνδυνο να παρασύρει νέους ανθρώπους σε λάθος πρότυπα.
Η απάντηση του ίδιου
Ο Αλμπέρτο Ραβανιάνι υπερασπίστηκε ανοιχτά την επιλογή του, λέγοντας πως πρόκειται για έναν διαφορετικό τρόπο ενίσχυσης της ενορίας. «Άλλοι ιερείς διοργανώνουν φεστιβάλ και αγορές, εγώ το κάνω στο διαδίκτυο», σημείωσε, απαντώντας στους επικριτές του. Διευκρίνισε, μάλιστα, ότι αν ζητούσε ευθέως δωρεές για εξοπλισμό, θα δεχόταν κατηγορίες πως παραμελεί τους φτωχούς.
Η στάση της εκκλησίας
Η κίνηση, πάντως, δεν έμεινε απαρατήρητη από την τοπική εκκλησιαστική ηγεσία. Ο επίσκοπός του τον προειδοποίησε ότι τέτοιες ενέργειες θεωρούνται «ακατάλληλες» και δεν θα πρέπει να επαναληφθούν χωρίς την επίσημη έγκριση της Εκκλησίας.
Το προφίλ του νεαρού ιερέα
Ο Ραβανιάνι δεν είναι άγνωστος στο ιταλικό κοινό. Είχε ξεχωρίσει ήδη από το 2020, όταν τα βίντεο που ανέβαζε στο YouTube κατά τη διάρκεια του lockdown της πανδημίας Covid έγιναν viral, κρατώντας ζωντανή την επαφή με τους νέους της ενορίας του. Έκτοτε, έχει χτίσει ένα ισχυρό ψηφιακό προφίλ που συχνά συνδυάζει την πίστη με σύγχρονες μορφές επικοινωνίας.