Η τεχνολογία micellar, που βασίζεται στις μικέλλες, μικρές σφαιρικές επιφανειοδραστικές ουσίες που παγιδεύουν το λίπος και τη βρωμιά, αναπτύχθηκε για πρώτη φορά το 1913 από τον Καναδό χημικό James McBain, αλλά χρειάστηκαν δεκαετίες μέχρι να χρησιμοποιηθεί σε προϊόν περιποίησης προσώπου. Στη δεκαετία του 1990, στο Παρίσι, όπου το νερό της βρύσης έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μέταλλα και τείνει να ερεθίζει την επιδερμίδα, οι μικέλλες βρήκαν την πραγματική τους εφαρμογή.
Τότε, οι γυναίκες στη Γαλλία χρησιμοποιούσαν έναν συνδυασμό γαλακτώματος και λοσιόν, δηλαδή μια διαδικασία δύο βημάτων που δεν ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματική. Ο ιδρυτής της Bioderma και της μητρικής της εταιρείας NAOS, Jean-Noël Thorel, είχε μια καλύτερη ιδέα. Ζήτησε από τη χημικό Nathalie Guittet να ενσωματώσει την τεχνολογία micellar σε ένα προϊόν, δημιουργώντας έτσι ένα καθαριστικό που δεν χρειάζεται ξέπλυμα με σκληρό νερό γεμάτο ασβέστιο.
Μετά από πολλές δοκιμές για την εύρεση της ισορροπίας ανάμεσα στην ανεκτικότητα και την αποτελεσματικότητα καθαρισμού, η ομάδα παρουσίασε την τελική σύνθεση και αποφάσισε να την ονομάσει «micellar water», ένας όρος που μέχρι τότε δεν υπήρχε. Το 1995 κυκλοφόρησε στην αγορά η l’Eau micellaire Créaline H2O στη Γαλλία.
Η αποτελεσματικότητα του προϊόντος έκανε γρήγορα δερματολόγους και φαρμακοποιούς να το προτείνουν σε πελάτες με ευαίσθητο δέρμα. Η μοναδικότητα της σύνθεσης έγκειται στην απλότητά της: αφαιρεί το μακιγιάζ και προετοιμάζει το δέρμα για την περιποίηση που θα ακολουθήσει.
@victoriabeckham I’ve been using Bioderma's Sensibio H2O Micellar Water for as long as I can remember as the first step to prepping my skin. It's gentle yet effective and I always have a travel sized one in my bag when I'm on the go. #VBXSENSIBIOH2O #Ad @BIODERMA ♬ original sound - Victoria Beckham
Η απαλότητα του micellar νερού για πρόσωπο και μάτια έκανε τους makeup artists να το υιοθετήσουν άμεσα, ιδίως στα παρασκήνια των επιδείξεων μόδας. Το ροζ καπάκι έγινε σύμβολο για το προϊόν που χρησιμοποιούνταν ξανά και ξανά στα μοντέλα, χωρίς να χρειάζεται νεροχύτης, επιτρέποντας στα μοντέλα να παραμένουν στη θέση τους.
Στην προ-διαδικτυακή εποχή, η φήμη του διαδόθηκε αργά, κυρίως σε όσους γνώριζαν το σωστό περιβάλλον, όπως τα παρασκήνια των fashion shows. Αρχικά διαθέσιμο μόνο στη Γαλλία, έγινε αντικείμενο αναζήτησης για όσους επισκέπτονταν το Παρίσι ή ζητούσαν από φίλους να τους φέρουν φιάλες από τη χώρα. Αργότερα κυκλοφόρησε στη Βόρεια Αμερική, και η δημοτικότητά του αυξήθηκε, ενισχυμένη από τις endorsements διασημοτήτων.
Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2010, κάθε beauty enthusiast ήξερε για το μαγικό αυτό προϊόν. Η αύξηση της ζήτησης για γαλλική φαρμακευτική ομορφιά συνέβαλε στο να γίνει βασικό αντικείμενο κάθε ντουλάπας ομορφιάς.
@bioderma_aunz More than just a makeup remover - Sensibio H2O Micellar Water removes impurities, pollen & pollution from your face whilst preserving the skin barrier and leaving a soothing after-effect 🩷 Use to remove makeup or clean the skin in replace of a wash-off cleanser. Shown in the video is the dirt and pollution pulled from bare skin after a no-makeup day by using just Sensibio H2O. #skincare #skincaretips #skincareadvice #sensitiveskincare #sensitiveskin #serum #sensativeskinserum ♬ What Love Is - Zimmer90
Σήμερα είναι ευρέως διαθέσιμο στην Ελλάδα, μαζί με πολυάριθμους μιμητές, αλλά η αυθεντική Bioderma παραμένει σημείο αναφοράς και η κορυφαία σε πωλήσεις στην Ευρώπη. Παγκοσμίως, μια φιάλη πωλείται κάθε δευτερόλεπτο, και η σύνθεση έχει παραμείνει σχεδόν αμετάβλητη κατά τη διάρκεια των 30 χρόνων. Η εταιρεία αναφέρει το Sensibio ως «τη Coca-Cola μας», το αντιγράφουν αλλά κανένα δεν είναι ίδιο!