Η Ιαπωνία μάς έχει συνηθίσει σε κάθε λογής πρωτοπορίες αλλά αυτή τη φορά, η έκπληξη είναι μεγάλη και έρχεται σε ένα μπουκάλι νερό. Η γνωστή ιαπωνική εταιρεία Suntory λάνσαρε πρόσφατα ένα νέο προϊόν που ονομάζεται “Special Water”, και υπόσχεται κάτι αρκετά ασυνήθιστο: να βοηθά στη μείωση του κοιλιακού λίπους.

Freepik
Τι είναι ακριβώς αυτό το “ειδικό νερό”;
Με την πρώτη ματιά, το Special Water μοιάζει απολύτως φυσιολογικό. Είναι διάφανο, άγευστο, χωρίς ζάχαρη, χωρίς θερμίδες και χωρίς καφεΐνη, όπως κάθε απλό εμφιαλωμένο νερό. Όμως, η διαφορά του κρύβεται στη σύνθεσή του.
Η Suntory το κατατάσσει στην κατηγορία των λεγόμενων “λειτουργικών τροφίμων” , προϊόντα που επιτρέπεται νομικά στην Ιαπωνία να διαφημίζουν συγκεκριμένα οφέλη για την υγεία. Το “μαγικό” συστατικό του νερού λέγεται HMPA (3-(4-hydroxy-3-methoxyphenyl)propionic acid), ένα μικρό μόριο που προέρχεται από ζυμωμένο πίτουρο ρυζιού.

Freepik
Πώς υποτίθεται ότι λειτουργεί
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία από κλινικές μελέτες, η συστηματική κατανάλωση του HMPA μπορεί να βελτιώσει την κατανομή του λίπους στην κοιλιά, ειδικά σε άτομα με υψηλό ΔΜΣ (BMI). Με απλά λόγια, υποστηρίζεται ότι βοηθά στη μείωση του σπλαχνικού λίπους, δηλαδή εκείνου που συσσωρεύεται γύρω από τα εσωτερικά όργανα και σχετίζεται με καρδιολογικά προβλήματα.
Το προϊόν απευθύνεται κυρίως σε εργαζόμενους γραφείου και ανθρώπους με άστατο τρόπο ζωής, που δυσκολεύονται να ελέγξουν το βάρος τους λόγω καθιστικής καθημερινότητας.
Η λογική είναι απλή: αν πίνεις νερό ούτως ή άλλως, γιατί να μην διαλέξεις ένα που ίσως βοηθά και τη σιλουέτα σου;

Η τιμή του
Κυκλοφορεί ήδη στην Ιαπωνία, με τιμή περίπου 150 γιεν (δηλαδή γύρω στο 1 δολάριο), κάτι που το κάνει αρκετά προσιτό για όλους. Έτσι, μπορεί εύκολα να ενταχθεί στην καθημερινότητα είτε ως ένα «έξυπνο νερό» στο γραφείο, είτε ως υποκατάστατο άλλων ποτών.

Freepik
Και τελικά... κάνει δουλειά;
Αν και η ιδέα ακούγεται δελεαστική, πολλοί επιστήμονες παραμένουν επιφυλακτικοί ως προς το πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι ένα νερό που «καίει» λίπος. Παρ’ όλα αυτά, το προϊόν έχει ήδη τραβήξει τα βλέμματα και ίσως ανοίγει τον δρόμο για μια νέα γενιά λειτουργικών ποτών.
Ένα είναι σίγουρο: οι Ιάπωνες ξέρουν να συνδυάζουν την τεχνολογία με την ευεξία και ακόμα κι αν το “μαγικό νερό” δεν κάνει θαύματα, σίγουρα μας βάζει να πιούμε… στην υγειά της καινοτομίας!