FYI

Mission (im)possible: Το κινεζικό SUV που δεν τα κατάφερε στα 999 σκαλοπάτια του Heaven's Gate

Mission (im)possible: Το κινεζικό SUV που δεν τα κατάφερε στα 999 σκαλοπάτια του Heaven's Gate
Photo by Sergio Kian on Unsplash
To διαφημιστικό κόλπο που έγινε viral fail

Η εταιρεία επιχείρησε να αναπαραστήσει το διάσημο κατόρθωμα της Range Rover από το 2018, όταν ένα SUV της μάρκας είχε καταφέρει να ανέβει επιτυχώς τα 999 σκαλοπάτια του Tianmen Mountain, στη νότια Κίνα. Μόνο που αυτή τη φορά, τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα είχαν φανταστεί.

Η “αναρρίχηση” που έγινε viral

Το νέο plug-in υβριδικό SUV της Chery, το Fengyun T9, είχε στόχο να αποδείξει την αντοχή και τη δύναμή του ανεβαίνοντας τη διάσημη “Σκάλα προς τον Ουρανό”, ένα πέτρινο μονοπάτι με απότομη κλίση και 999 στενά σκαλοπάτια που οδηγούν στην εμβληματική φυσική αψίδα “Heaven’s Gate”.

hao-fan-1IdFrBH8Q7g-unsplash_d6396.jpg

Photo by Hao Fan on Unsplash

Για λόγους ασφαλείας, το αυτοκίνητο είχε δεθεί με συρματόσχοινο, ώστε να αποφευχθεί οποιοδήποτε ατύχημα. Όμως, στην πράξη, αυτό ακριβώς το μέτρο ασφαλείας στάθηκε μοιραίο.

Λίγα λεπτά μετά την έναρξη της προσπάθειας, το συρματόσχοινο αποκολλήθηκε, μπλέχτηκε σε έναν από τους τροχούς και μπλόκαρε την κίνηση. Το SUV έχασε την ισορροπία του και χτύπησε σε μεταλλικό πλαϊνό κιγκλίδωμα, προκαλώντας πανικό στους παρευρισκόμενους και σοβαρές ζημιές στο σημείο. Και πάλι καλά που δεν έπεσε από κάτω να λένε.

Ευτυχώς, κανείς δεν τραυματίστηκε, ούτε ο οδηγός ούτε οι τεχνικοί που βρίσκονταν κοντά στο όχημα.

Η συγγνώμη και η κριτική

Μετά το περιστατικό, η Chery δημοσίευσε ανακοίνωση ζητώντας συγγνώμη και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για το ατυχές αποτέλεσμα. Η εταιρεία παραδέχτηκε ότι η εκτίμηση κινδύνου δεν ήταν επαρκής και δεσμεύτηκε να επιδιορθώσει τις ζημιές στη σκάλα και να αποζημιώσει το τουριστικό σημείο.

Η αντίδραση στα κινεζικά social media ήταν άμεση: πολλοί χρήστες κατηγόρησαν τη Chery για έλλειψη σεβασμού σε ένα εμβληματικό φυσικό τοπίο, ενώ άλλοι χαρακτήρισαν το stunt ανεύθυνο και “τελείως αχρείαστο”.

Άλλοι πάλι, με πιο χιουμοριστική διάθεση, σχολίασαν: «Ίσως ο ουρανός δεν ήταν έτοιμος ακόμα για το Chery…»

Η Chery ήθελε να αποδείξει πως το νέο της SUV έχει δυναμική, ροπή και ασφάλεια, να δείξει δηλαδή ότι μπορεί να σταθεί στο ίδιο επίπεδο με τα μεγάλα ευρωπαϊκά ονόματα. Όμως το περιστατικό δείχνει ότι, όταν μπαίνει το marketing μπροστά από την ασφάλεια, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι… θεαματικά, αλλά όχι με τον τρόπο που θα ήθελε η εταιρεία.

Το βίντεο της αποτυχημένης ανάβασης έγινε αμέσως viral στα social media, με εκατομμύρια προβολές μέσα σε λίγες ώρες. Παρά το αρνητικό αποτέλεσμα, πολλοί παραδέχτηκαν ότι η προσπάθεια ήταν “θαρραλέα”.

sergio-kian-TpyuD2-lUPc-unsplash_74b45.jpg

Photo by Sergio Kian on Unsplash

Η Chery δήλωσε ότι θα επανεξετάσει το εγχείρημα με περισσότερα μέτρα ασφαλείας και τεχνικές βελτιώσεις, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας νέας απόπειρας στο μέλλον.

Μέχρι τότε, πάντως, το μόνο σίγουρο είναι ότι το βουνό Tianmen δεν χαρίζεται εύκολα ούτε καν σε SUV με τετρακίνηση και marketing group από πίσω/

Τελευταία τροποποίηση στις 15.11.2025 - 20:05