Πέθανε η Νταϊάν Κίτον, μούσα του Γούντι Άλεν και πρωταγωνίστρια στον Νονό

Πέθανε η Νταϊάν Κίτον, μούσα του Γούντι Άλεν και πρωταγωνίστρια στον Νονό
Photo by Evan Agostini/Invision/AP

Πέθανε σε ηλικία 79 ετών η ηθοποιός Νταϊάν Κίτον (Diane Keaton) σύμφωνα με το αμερικανικό People που επικαλείται εκπρόσωπο της οικογένειάς της.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την αιτία του θανάτου της δεν έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστές.

Η Κίτον έγινε διάσημη τη δεκαετία του 1970 χάρη στον ρόλο της στις ταινίες The Godfather και στις συνεργασίες της με τον σκηνοθέτη Γούντι Άλεν, του οποίου υπήρξε μούσα και χάρη στον οποίο κέρδισε Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για το Annie Hall το1977.

Η μακρά καριέρα της περιελάμβανε ταινίες όπως η εμπορική Ο πατέρας της νύφης, το The First Wives Club, πολλές συνεργασίες με τη σκηνοθέτιδα Νάνσυ Μέγιερς και τη σειρά Book Club.

Παράλληλα υπήρξε έμπνευση για το μοναδικό της στυλ που διατηρούσε σε κάθε της εμφάνιση.

AP17160120846510_75b9b.jpg

Αssociated Press

Η ηθοποιός γεννήθηκε στο Λος Άντζελες το 1946 με το όνομα Ντάιαν Χολ, και ήταν η μεγαλύτερη από τέσσερα παιδιά. Ο πατέρας της ήταν πολιτικός μηχανικός, ενώ η μητέρα της έμενε στο σπίτι.

Παρόλα αυτά, η Κίτον πίστευε ότι η μητέρα της ονειρευόταν κάτι μεγαλύτερο. «Κρυφά στην καρδιά της πιθανότατα ήθελε να γίνει κάποια μορφή καλλιτέχνη», είπε η ηθοποιός στο PEOPLE το 2004. «Έλεγε τραγούδια. Έπαιζε πιάνο. Ήταν όμορφη. Ήταν η υπερασπίστρια μου.»

Η Κίτον συμμετείχε σε θεατρικές παραστάσεις στο λύκειο, και μετά την αποφοίτησή της το 1964 συνέχισε να σπουδάζει δραματική σχολή. Όμως σύντομα εγκατέλειψε και μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να προσπαθήσει να ξεκινήσει καριέρα στο θέατρο. Χρησιμοποίησε το πατρικό όνομα της μητέρας της, Κίτον, ως επώνυμο καλλιτέχνη, επειδή υπήρχε ήδη εγγεγραμμένη μια Ντάιαν Χολ στο Actors’ Equity.

Το 1968, η Κίτον επιλέχθηκε για την παράσταση Hair στο Μπρόντγουεϊ ως αναπληρώτρια για τη Σίλα. Το 2017 είπε στο PEOPLE ότι πάλεψε με βουλιμία εκείνη την περίοδο, όταν ο σκηνοθέτης της παράστασης της είπε ότι πρέπει να χάσει βάρος, αν και δεν τον κατηγόρησε για την ασθένειά της. «Πίστεψέ με, είχε να κάνει με μια υπερβολική ανάγκη για περισσότερο. Πολύ. Ήταν ψυχική ασθένεια», είπε.

«Έγινα μάστερ στο να κρύβω. Να κρύβω κάθε στοιχείο — πώς να σιγουρευτείς ότι κανείς δεν ξέρει; Ζεις έναν τρόπο ζωής που είναι πολύ περίεργος. Ζεις ένα ψέμα», εξήγησε για την ασθένειά της. Τελικά ανάρρωσε χάρη στην ψυχοθεραπεία, αλλά είπε ότι η βουλιμία της στέρησε και την ικανότητα να απολαύσει τον χρόνο της στο Μπρόντγουεϊ.

Έπειτα, η Κίτον πρωταγωνίστησε στην παράσταση του Άλεν Play It Again, Sam, που έκανε πρεμιέρα το 1969. Διεκδίκησε υποψηφιότητα για Tony Award για τον ρόλο.

AP21311211923447_f2024.jpg

Αssociated Press

Η πρώτη της εμφάνιση στον κινηματογράφο ήταν στην ταινία Lovers and Other Strangers το 1970, αλλά η μεγάλη ευκαιρία της ήρθε όταν ο Φράνσις Φορντ Κόπολα την επέλεξε για τον ρόλο της Κέι Άνταμς, της φίλης του Μάικλ Κορλεόνε (Άλ Πατσίνο), στο The Godfather, που κυκλοφόρησε το 1972. Η ταινία βασιζόταν στο μυθιστόρημα του Μάριο Πούτζο, αλλά η Κίτον δεν είχε διαβάσει το βιβλίο πριν από την οντισιόν της και δεν ήξερε πραγματικά για τι επρόκειτο η ταινία.

«Νομίζω το πιο καλό πράγμα που μου έχει συμβεί... ότι με πήραν για το The Godfather και δεν το είχα διαβάσει καν. Δεν ήξερα ούτε ένα πράγμα», είπε στο PEOPLE το 2022. «Απλώς πήγαινα σε οντισιόν. Νομίζω πως αυτό ήταν καταπληκτικό για μένα. Και μετά αναγκάστηκα να διαβάσω το βιβλίο».

Η ταινία ήταν τεράστια επιτυχία και κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Η Κίτον επανέλαβε τον ρόλο της στο The Godfather Part II του 1974, που επίσης αναγνωρίστηκε και κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Επέστρεψε και για το The Godfather Part III το 1990, την τελευταία ταινία της σειράς.

Επιπλέον, συνέχισε να συνεργάζεται με τον Άλεν, παίζοντας στην κινηματογραφική μεταφορά του Play It Again, Sam (1972), στο Sleeper του 1973 και στο Love and Death του 1975. Παρά την πρώιμη επιτυχία της, οι ανασφάλειές της συνέχισαν να τη βασανίζουν, και ποτέ δεν παρακολουθούσε τις δικές της ταινίες. «Απλώς δεν μου αρέσει πώς φαίνομαι και πώς ακούγομαι», είπε στο PEOPLE το 1975.

Το 1977, η Κίτον πρωταγωνίστησε ως η Αννι Χολ στην ταινία Annie Hall του Άλεν. Έλαβε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για αυτόν τον ρόλο. Η γκαρνταρόμπα της Άννι αντέγραφε το δικό της στυλ, γεμάτη με αντρικά ρούχα, γιλέκα και δομημένα παντελόνια, και η ταινία καθιέρωσε τη θέση της ηθοποιού ως είδωλο της μόδας. Πολλοί υπέθεσαν ότι η ταινία βασιζόταν στη σχέση της Κίτον με τον Άλεν. Σε συνέντευξη της στην The New York Times το 1977, είπε: «Δεν είναι αλήθεια, αλλά υπάρχουν στοιχεία αλήθειας σ’ αυτό».

Η Κίτον συνεργάστηκε ξανά με τον Άλεν στα Interiors του 1978, Manhattan του 1979 και Manhattan Murder Mystery του 1993. Επίσης, υπερασπίστηκε τον Άλεν μετά τις κατηγορίες για σεξουαλική κακοποίηση από την υιοθετημένη του κόρη, Ντίλαν Φάροου. «Τον αγαπώ», είπε στην The Guardian το 2014.

Άλλοι κινηματογραφικοί της ρόλοι περιελάμβαναν τα Looking for Mr. Goodbar (1977), Reds (1981), Shoot the Moon (1982) και The Little Drummer Girl (1984). Εργάστηκε με τη Μέγιερς για πρώτη φορά στο Baby Boom του 1987. Θα συναντιούνταν μαζί της άλλες τρεις φορές: στο Father of the Bride το 1991, στο Father of the Bride Part II το 1995 και στο Something’s Gotta Give το 2003, που της χάρισε άλλη μια υποψηφιότητα για Όσκαρ. Όταν τη ρώτησαν ποιο από αυτά τα έργα αγαπά περισσότερο, η Κίτον είπε στο Vulture το 2020: «Αν θες, μπορεί να ακούγεται συναισθηματικό, αλλά λατρεύω τις ταινίες Father of the Bride. Ήταν τόσο συγκινητικές».

Η Κίτον πρωταγωνίστησε μαζί με τις Goldie Hawn και Bette Midler στην ταινία The First Wives Club του 1996, για τρεις γυναίκες που οι σύζυγοι τους τις άφησαν για νεότερες γυναίκες. Η κωμωδία τελειώνει διάσημα με όλες τις τρεις να τραγουδούν το «You Don’t Own Me» της Lesley Gore. Σε συνέντευξη της στο The Hollywood Reporter το 2023, είπε ότι ήταν «πάντα λίγο αγχωμένη και λίγο ανήσυχη» κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων επειδή η Hawn και η Midler ήταν «εκπληκτικές ηθοποιοί.»

Μεταγενέστεροι ρόλοι της Κίτον περιελάμβαναν τις ταινίες The Family Stone, Because I Said So, Finding Dory, Book Club (και τη συνέχειά του) και Poms. Έκανε σπάνια εμφάνιση στην τηλεόραση με πρωταγωνιστικό ρόλο στη μίνι σειρά του HBO το 2016 The Young Pope. Επίσης εργάστηκε ως σκηνοθέτις, σκηνοθετώντας το ντοκιμαντέρ Heaven το 1987, το Hanging Up το 2000 και ένα επεισόδιο του Twin Peaks.

Το 2021 η Κίτον πρωταγωνίστησε στο βίντεο κλιπ του Justin Bieber «Ghost». Ήταν επίσης έντονη χρήστρια του Instagram, δημοσιεύοντας ενημερώσεις για τη ζωή της, σκέψεις για την καριέρα και τις φιλίες της και εκφράζοντας τον θαυμασμό της για όσους αγαπούσε.

Κοιτάζοντας πίσω την καριέρα της, η Κίτον είπε στο PEOPLE το 2019: «Δεν ξέρω τίποτα, και δεν έχω μάθει. Το να μεγαλώνεις δεν με έκανε πιο σοφή. Χωρίς την υποκριτική θα ήμουν ένας αταίριαστος.»

Η Κίτον δεν παντρεύτηκε ποτέ. «Σήμερα σκεφτόμουν, είμαι η μόνη στην γενιά μου στις ηθοποιούς που ήταν μοναχική γυναίκα όλη της τη ζωή», εξήγησε στο PEOPLE το 2019. «Είμαι πολύ χαρούμενη που δεν παντρεύτηκα. Είμαι ένας παράξενος άνθρωπος. Θυμάμαι στο λύκειο, ένας τύπος ήρθε και μου είπε: ‘Μια μέρα θα γίνεις καλή σύζυγος.’ Και εγώ σκέφτηκα,"Δεν θέλω να είμαι σύζυγος. Όχι"»

Ανάμεσα στις σχέσεις ήταν ο Άλεν, ο Πατσίνο και ο Γουόρεν Μπίτι. «Το ταλέντο είναι τόσο ελκυστικό», παρατήρησε στο PEOPLE.

Η Κίτον είχε δύο παιδιά, την κόρη Ντέξτερ και τον γιο Ντιούκ, που υιοθέτησε το 1996 και το 2001 αντίστοιχα. «Η μητρότητα δεν ήταν μια ωθήση που δεν μπορούσα να αντισταθώ, ήταν περισσότερο μια σκέψη που σκεφτόμουν για πολύ καιρό. Έτσι βούτηξα μέσα», είπε στο Ladies’ Home Journal το 2008.

Τελευταία τροποποίηση στις 11.10.2025 - 22:47